Tisztelettel kérjük, hogy figyelmesen olvassa el ezt az adatkezelési tájékoztatót, melyben tájékoztatjuk a honlapunkra látogatókat a személyes adatok és információk kezeléséről és védelméről, a látogatók jogairól. Amennyiben Ön nem múlt el 18 éves, kérjük, hogy jelen adatkezelési tájékoztatót törvényes képviselőjével együtt olvassa el.
Bármilyen kérdés, észrevétel esetén az alábbi elérhetőségeken állunk rendelkezésére:
info@bajaiforditoiroda.hu, telefon: +36 30 8267771.
BAJAI FORDÍTÓIRODA
dr. Bernschützné Mundweil Anita
Székhely: 6500 Baja, Tóth Kálmán u. 11/b
Váll. ig. szám:
Adószám:
Kinek az adatai érintettek?
Az adatkezelési szabályzatunk és tájékoztatónk természetes személyekre vonatkozó személyes adatok kezelésére terjed ki, azaz minden olyan esetre vonatkozik, amikor társaságunk olyan adat birtokába jut, amely természetes személlyel összeköthető, vele azonosítható adatra vonatkozik.
Milyen jogszabályok alapján történik az adatkezelés?
Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (GDPR)
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról 2011. évi CXII. törvény
A Bizottság 29. számú munkacsoportjának és az Adatvédelmi Hivatal (NAIH) állásfoglalásai
Milyen alapelvek szem előtt tartásával kezeljük adatait?
Irodánk az adatokat a GDPR előírásai szerint az alábbi alapelvek betartásával kezeli:
- jogszerűség: az adatkezelésre a társaság rendeletben meghatározott jogalappal rendelkezik: az adatkezelésnek oka van
- tisztességesség: jogszabályokban foglaltak szerint és az érintett érdekeinek szem előtt tartásával történik az adatkezelés
- átláthatóság: az adatkezelés minden folyamatában nyomon követhető
- célhoz kötöttség: adatokat kizárólag az érintett tudomására hozott, előre meghatározott célnak megfelelően kezeli a társaság,
- adattakarékosság: adatokat csak annyiban és olyan ideig gyűjtünk, amely a jogalaphoz szükséges
- pontosság: az adatokat valóságtartalmuknak megfelelően tartjuk nyilván, ennek érdekében biztosításra kerül a helyesbítés, korlátozás, törlés joga
- korlátozott tárolhatóság: adatokat csak a jogalaphoz szükséges ideig őrzünk meg,
- integritás és bizalmas jelleg: biztosítjuk, hogy csak azok férjenek hozzá az adatokhoz, akiknek a szolgáltatás teljesítéséhez, a rögzített cél teljesítéséhez szükséges.
Milyen okból kezelik az adataim?
Ön hozzájárulását adta az adatkezeléshez, az alábbiak szerint:
A honlapon/közösségi oldalon keresztül a honlapra látogató használók (továbbiakban:
Látogató) önkéntesen regisztrálhatnak és adhatnak meg azonosításra alkalmas személyes adatokat (név, email cím, egyéb a Látogató által feltöltött vagy megadott adat). Az önkéntes adatmegadással a látogatók hozzájárulnak ahhoz, hogy a honlap kizárólagos jogosultja, üzemeltetője és fenntartója, azaz vállalkozásunk a jelen tájékoztatóban foglaltak szerint kezelje a megadott adatokat. Kérjük, hogy felhasználó neve és jelszava titokban tartására minden szükséges intézkedést tegyen meg, hogy harmadik személy ahhoz ne férjen hozzá. Kérjük továbbá, hogy csak olyan adatot közöljön velünk, amely szükséges az Önnel való kapcsolattartáshoz.
Irodánk az Önnel kötött szerződés vagy az Ön megrendelésének teljesítése, vagy ajánlatkérésére történő ajánlat adás miatt kezeli az adatait:
Ön szóban (telefonon), vagy írásban (emailen, internetes felületen keresztül) szolgáltatás teljesítésére szerződik velünk, szolgáltatást rendel meg, vagy árajánlatot kér tőlünk (továbbiakban együttesen: szerződés teljesítése). Ahhoz, hogy a szolgáltatást teljesíteni tudjuk, adatait nyilván kell tartanunk. Kezelt adatai: név, cím, elérhetőség (telefon, email), számlázási cím. Esetleges további adatok: munkahely adatai.
Irodánk akkor is kezelheti adatait, ha jogos érdeket tud bizonyítani adatai kezelése vonatkozásában.
Hogyan kezeljük adatait?
Cégünk a rendelkezésére bocsátott személyes adatokat és információkat kizárólag a Látogató adatmegadással elérni kívánt céljával kapcsolatban kezeli, és csak a Látogató igényeinek teljesítése érdekében, a Látogatókkal való kommunikálásra használja. Az adatkezelés célja a Látogató által megjelölt információkérés teljesítése, a Látogatóval való kommunikáció, a Látogató megrendelésének teljesítése.
Irodánk az adatokat az ÁSZF szerinti megrendelése, szerződése vagy jogszabály előírásai szerint gyűjti, feldolgozza, tárolja és megsemmisíti (törli).
A vállalkozásunk adatokat csak az alábbi esetekben továbbít:
- feldolgozási tevékenysége keretében az adatkezelő utasításai alapján hatóságnak bevallás teljesítésével kapcsolatban, vagy
- vele adatfeldolgozási szerződést kötő, a szerződés teljesítésében közreműködő alvállalkozója részére, vagy
- ha az adattovábbítást az érintett kéri, vagy ahhoz előzetesen hozzájárult, vagy
- ha erre jogszabály kötelezi.
Irodánk az érintett írásbeli kérésére törli (megsemmisíti) azon adatokat, amelyek megőrzésére jogszabály nem kötelezi, vagy amely adatok szerződéses kötelezettsége teljesítése vagy ennek bizonyítása érdekében már nem szükséges, vagy amely adat törlését az érintett kéri és adatkezelés kizárólag az Ön hozzájárulásán alapul.
Az elektronikus adatok olyan módon kerülnek törlésre, hogy visszaállításuk ne legyen lehetséges, a papíralapú adatok megsemmisítőben vagy erre jogosítvánnyal rendelkező megsemmisítéssel főtevékenysége szerint szakszerűen foglalkozó cég megbízásával kerül sor.
Irodánk az adatokat elektronikus úton gyűjti és tárolja és a szerződéssel kapcsolatos adatok papír alapon is rendelkezésre állnak. A papír alapon kezelt személyes adatok irodánk székhelyén mappákba lefűzve kerülnek tárolásra és csak az arra jogosult személy kezeli az adatokat, más személy a mappákhoz nem fér és nem férhet hozzá (zárható helyiségek).
Az elektronikus úton nyilvántartott személyes adatok az alábbi módon kerülnek tárolásra és védelemre:
Az elektronikus úton nyilvántartott adatok az irodánk által üzemeltetett szervereken kerülnek tárolásra, az informatikai hálózat külső védelméről tűzfal-rendszer gondoskodik.
Az adatbázisokban tárolt adatok védelmét általában kétszintű hozzáférés-védelem biztosítja. Adatbázis-szinten közvetlenül az adatok csak a rendszergazda részére elérhetők, más személyek, csak az adatbázishoz kapcsolódó alkalmazáson keresztül érhetik el a tárolt adatokat. Ezek az alkalmazások részint elkülönülő saját felhasználó azonosítást használnak.
Az adatok törlését kérelemre az adatok kezelésével foglalkozó munkatárs végzi el, egyéb esetben folyamatosan, de legalább minden évben egy alkalommal a kezelésükre jogosult munkatársak által felülvizsgálatra kerülnek az adatok, és amennyiben megőrzésük már nem szükséges, úgy az törlésre kerül.
Mennyi ideig őrizzük meg adatait? .
Adatait szerződés teljesítése okán kezeljük, a szerződés megszűnését követő 5 évig. A számviteli beszámolónkat alátámasztó iratokat a jogszabályban meghatározott ideig őrizzük meg. Ezt követően az adatokat töröljük.
Amennyiben jogos érdek áll fenn adatai kezelése tekintetében, úgy adatait addig kezeljük, amíg a jogos érdeket bizonyítani tudjuk. A jogos érdek megszűnésétől számított 5. év végéig őrizzük meg adatait.
Jogorvoslati jog
Az érintett jogosult arra, hogy a jogszabály által erre a feladatra kijelölt hatóságnál panaszt tegyen. A hatóság hallgatása vagy döntése ellen az érintett bírósághoz fordulhat. Az érintett jogosult arra, hogy személyes adatainak jogellenes kezelése esetén bírósághoz forduljon.
Hozzáférhet-e illetéktelen személy adataimhoz?
Amennyiben adatai illetéktelen harmadik személyhez kerültek vagy ennek veszélye fennáll, úgy adatvédelmi incidensrőlbeszélünk.
Lehetséges kockázatként felmerülhet:
- adatokat tartalmazó eszközök (laptop, mobil) elvesztése, ellopása
- betörés
- szerver elleni támadás
- személyes adatok illetéktelen harmadik személy részére történő szándékos vagy gondatlan kiadása, hozzáférhetővé tétele.
Irodánk a fentiek megakadályozása érdekében:
- csak annak enged hozzáférést a személyes adathoz, akinek munkája ellátásához ez elengedhetetlenül szükséges, a hozzáférést felhasználónévvel és jelszóval biztosítja,
- szervereit, informatikai biztonsági rendszerét állandóan monitorizálja és az informatikai szolgáltatást nyújtó cégtől elvárható biztonsági fokot biztosítja, eszközparkját ennek megfelelően alakítja,
- munkáltatókat tájékoztatja a szükséges adatvédelmi intézkedésekről.
Amennyiben bármelyik munkatársunk észleli, hogy adatvédelmi incidens történt, haladéktalanul javaslatot tesz az incidens kezelésére, amelyet az iroda vezetőjével közöl. Az irodavezető dönt a szükséges intézkedésekről úgy, hogy a kár megelőzhető, elhárítható, de legalább csökkenthető legyen.
Ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár az érintett jogaira és szabadságaira nézve, irodánk késedelem nélkül tájékoztatja az érintettet az adatvédelmi incidensről az alábbi minimális tartalommal: incidens jellege, kapcsolattartó nevét és elérhetősége, az incidensből eredő, valószínűsíthető következményeket, az incidens orvoslására tett vagy tervezett intézkedéseket.
Jelen adatvédelmi szabályzat 2025. augusztus 01. napján lép hatályba. A jelen szabályzatban nem rendezett kérdésekben a GDPR rendelet és felhatalmazása alapján kiadott magyar jogszabályok rendelkezései irányadóak.
Baja, 2025. augusztus 01.
dr. Bernschützné Mundweil Anita e.v.
irodavezető